Heb je een klacht of wil je iets bespreken?
Voor klachten over de hulpverlening of de manier waarop de medewerker of onze organisatie met je omgaat, wordt aangeraden eerst met de betrokkene(n) te praten en aan te geven waar je ontevreden over bent.
Kom je er niet uit of is dit niet voldoende, dan kun je ook contact opnemen met de interne klachtenfunctionaris j.peperkamp@turn-over.nl
Je kunt een klacht indien door het invullen van het klachtenformulier.
Je kunt hierbij ook gratis de hulp inroepen van de vertrouwenspersoon van Jeugdstem.
Over Jeugdstem
Jeugdstem is de organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdzorg. Iedereen die te maken heeft met jeugdzorg of Veilig Thuis en daar vragen over heeft, kan bij ons terecht voor informatie, advies of ondersteuning. Kinderen, jongeren en volwassenen kunnen met vragen of klachten naar een vertrouwenspersoon. Ook helpt de vertrouwenspersoon met het indienen van een klacht bij een klachtencommissie of bij het bezwaar maken bij de gemeente.
Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Jeugdstem is een zelfstandige stichting, de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Turn-Over.
Een Jeugdstem vertrouwenspersoon:
- geeft informatie en advies aan jongeren, ouders en verzorgers en legt uit hoe de jeugdzorg werkt;
- ondersteunt cliënten bij klachten over de jeugdzorg;
- geeft informatie over rechten en de rechtspositie in de jeugdzorg;
- draagt bij aan verbetering van de kwaliteit van de jeugdzorg;
Zo bereik je Jeugdstem
- Bel gratis naar 088 – 555 1000
- Chat met een vertrouwenspersoon via jeugdstem.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.
Externe klachtencommissie
Turn-Over vindt het belangrijk om klachten te horen en serieus te nemen. Kom je er niet uit met Turn-Over of Jeugdstem dan kun je contact opnemen met een onafhankelijke klachtencommissie Quasir.

